«Наш перший офіс був в однокімнатній квартирі, у якій і зародилась компанія»
COO Sombra розповів про ключові моменти на шляху до успіху.
Sombra починала свій шлях з фріланс-бірж, де працювала переважно над маленькими кілька денними проєктами. На початку компанія погоджувалась на будь-які умови, щоб створити хорошу репутацію на біржах і щоб у перспективі їй довіряли більше клієнтів.
Kyiv ІТ Cluster поспілкувався з Сергієм Мякшиновим, співзасновником та COO Sombra, яка є резидентом кластера. Компанія займається розробкою програмного забезпечення на замовлення, створенням продуктового дизайну, ІТ-консалтингом та виділенням команди розробників під проєкт.
Сергій Мякшинов розповів про те, як він будував компанію. Він поділився своїм досвідом формування чудової команди з нуля та підходом, який використовує для налагодження взаємовідносин з клієнтами.
Як створювали компанію Sombra
Мій шлях у Sombra розпочався на початку 2014 року. Мені пощастило приєднатись до команди за один місяць після того, як прийшла ідея її створення нашому СЕО Віктору Чеху. Я розвивав бізнес разом із Віктором, а згодом нас стало четверо ентузіастів-бізнесменів, які вірили в успіх справи.
Навіть на перших етапах ми не інвестували наші кошти у створення компанії, оскільки у нас їх не було. Вирішили почати з маленьких проєктів на фріланс біржах і потім органічно розросталися у щось більше. Взагалі, наш перший офіс був десь на 8 чи 9 поверсі будинку у Львові. Це була однокімнатна квартира, у якій і зародилась та Sombra, яку знають наші клієнти. Як гадаєте, скільки людей здатне вмістити подібне помешкання? В певний момент нас було вже 9 у штаті, і нам було досить не просто маневрувати на подібній площі. Проте, навіть коли нас стало 10, то ми все одно знаходили рішення.
На той момент нам було важливо вкрай раціонально витрачати кошти, щоб вивести свій бізнес на новий рівень. Ми бачили далеку перспективу з побудовою великої компанії, з розробки програмного забезпечення та консалтингу і співпрацею з відповідними клієнтами. Як показали наступні роки, наше терпіння та сумлінна робота принесли плоди і ми починали працювати зі все більшими клієнтами та переїздили у все більші офіси.
Секрет побудови успішної команди
При створенні хорошого бізнесу важливо працювати з тими людьми, з якими нам комфортно. Ми доволі швидко зрозуміли, що в кожній компанії є свої цінності, які об’єднують колег у команди. Це допомагає сформувати потрібну корпоративну культуру.
Такий підхід сприяє проведенню більш якісних інтерв’ю з кандидатами. Нам важливо доносити наші очікування до них, як виглядає команда і що на них чекає. Більше того, така формалізація допомагає нам розуміти чи людина підходить для нашої команди.
Коли нас ще було чоловік 20 чи 30, ми збиралися всією компанією і обговорювали, які цінності ми хочемо бачити у новоприбулих, і які цінності зараз об’єднують нас усіх. У підсумку ми дійшли до таких пунктів, як проактивність, щасливі клієнти, легка адаптація до змін, відкриті та чесні взаємовідносини і саморозвиток.
Ця частина з цінностями була важлива не лише на початку нашого шляху — вона і досі зберігає свою актуальність. Це те, що робить нашу компанію сильною і те, що відзначають наші клієнти у роботі з нами.
Також у нас є система бонусів. Цей продукт ми використовуємо для того, щоб працівники могли обмінюватись подяками один одному у вигляді балів. І у ці подяки зашиті саме цінності. Я (або будь-хто інший у компанії) даю своїй колезі подяку за допомогу, тегаю її, тегаю цю цінність і даю бали. Потім колеги мають можливість накопичити ці бали і можуть щось придбати у нашому Sombra-магазині. Зазвичай – це наша брендована продукція або відвідини чогось цікавого.
Вважаю, що у нас класно сформована дружня команда як у компанії загалом, так і у київському офісі. Це проявляється, зокрема, у періодичних тімбілдингах. Наприклад, нещодавно ми ходили на ковзанку. Часом бувають квести, майже щотижня влаштовуємо якісь посиденьки в офісі з настолками або йдемо кудись на пиво, чи щось у такому не нав’язливому форматі.
Взаємна довіра з клієнтами
Щороку Sombra проводить опитування своїх клієнтів, для яких створює рішення у таких сферах: як фінтех, охорона здоров’я, e-Commerce, онлайн навчання, медіа та багато інших. Ми цікавимось головним: як їм з нами працювати та чи порадили б вони нас своїм друзям? У анкеті також питаємо, що відрізняє нашу компанію від інших провайдерів, з якими вони працюють чи працювали.
І ось що нам вдалось виокремити у відгуках наших клієнтів. Насамперед, вони відзначають клієнтоорієнтованість і культурну відповідність. Більшість наших замовників знаходяться у Північній Америці і Великій Британії, а для них клієнтоорієнтованість – це норма їхньої культури.
Такий підхід ми ретельно вибудовуємо у нашій культурі. Це те, що є у нас на навчаннях всередині компанії, що менеджери доносять командам, та те,що утримує клієнтів з нами довгі роки. Вони бачать, що наші працівники не просто виконують завдання, а справді переживають за успіх проєктів.
Як компанія працює під час війни
Безумовно війна вплинула на нас і наших клієнтів. Вони почали шукати альтернативні шляхи щодо того, як їм виконувати свою роботу. Зі своєї сторони, ще у перші тижні повномасштабного вторгнення ми побудували дуже грамотну комунікацію з ними. Наприкінці 2021 року, коли американські газети прогнозували війну, ми почали готувати наш BCP (Business Continuity Plan) план і регулярно проговорювати його з нашими замовниками.
Очевидно, що не все заплановане спрацювало. Однак те, що ми готували його, і те, що ми комунікували з клієнтами, показало їм, що ми готові реагувати та готові до різноманітних сценаріїв. Відповідно, вони дякували нам за відкритість, за те, що ми відверто говорили, , що попри небажання вірити у погані прогнози ми готові до будь-якого розвитку подій. Тому клієнти від нас не відмовлялися.
Останні події щодо проблем з електропостачанням, безумовно, також впливають на нас. Проте, і тут ми повідомляємо клієнтів, що компанія створює повну автономність наших офісів. Працівники на дистанційці теж забезпечують себе всім необхідним і ми їм у цьому допомагаємо певними методами. Робимо все можливе, щоб жодні труднощі не змінили якість наших послуг для клієнтів.
Плани Sombra на 2023
Ще з перших днів війни ми почали активно донатити в перемогу, безпосередньо військовим, родичам наших працівників чи у надійні фонди. Донати ідуть, як централізовано, зі сторони самої компанії, так і персонально від працівників. Ми будемо продовжувати це робити, щоб наближати нашу перемогу, на тому рівні, на якому найсильніші і можемо реально допомогти.
Нашим завданням залишається забезпечувати бізнес-результати для клієнтів, щоб якомога більше грошей надходило в Україну, і вони тут залишалися. Тому, що кошти потрібні в першу чергу для армії, і також для людей, які залишилися і живуть в Україні. Не можна давати жодних передумов для наших клієнтів, щоб вони хотіли скорочувати команди.
Івенти. Ком’юніті. Kyiv ІТ Cluster
У нашому офісі в Києві ми плануємо організовувати тех-мітапи. Наша компанія відкрита до участі у різних конференціях та марафонах. У нас є сильне тех.ком’юніті Sombra Around Tech та розвинуті ком’юніті всередині компанії по окремих технологічних напрямках. Ми завжди раді ділитися тим досвідом, який маємо.
У співпраці з Kyiv ІТ Cluster бачимо чудову можливість організовувати спільні онлайн чи офлайн події, мітапи або технічні івенти. Також ми можемо бути партнерами у технологічних спільнотах та соціальній відповідальності. Вбачаємо вагому цінність кластера, як платформи для нетворкінгу з колегами із інших компаній.