КІТС: Поділіться, будь ласка, своїм досвідом роботи у Eleks. На якій позиції Ви зараз, над яким напрямком працюєте в даний момент?

Ольга: Я працюю на позиції Голови київського бранчу ELEKS уже протягом 8 місяців, хоча й досі кажу, що доєдналася недавно (прим. ред. – сміється). Моїми основними завданнями є розвиток спільноти київського бранчу, посилення іміджу та гарної слави компанії в регіоні та за його межами. Це включає в себе різноманітні аспекти: від створення дружньої атмосфери та комфорту у фізичному офісі, куди люди могли б безпечно приходити, працювати або й створювати групи по інтересах до більш представницької функції в медіа-просторі. Також є намір, щоб попередні мої бізнес-зв’язки були корисними для компанії – партнерства в Україні та за кордоном, потенційні клієнти, які цікавляться послугами та продуктами, які розробляє наша компанія.

КІТС: Як Ви здійснили релокейт з венчурної історії в корпоративний сегмент та які основні відмінності помічаєте?

Ольга:#nbsp;Дійсно, я працювала в сфері венчурних інвестицій протягом 7 років. Однак, на початку цього року вирішила перейти з виконавчої ролі CЕO Української асоціації венчурного та приватного капіталу (UVCA) у невиконавчу роль (Співголови дослідницького комітету Асоціації) і прийти в значно більшу компанію (ELEKS об’єднує вже 2000 людей в Україні та за її межами, більше 260 – тільки в Київському офісі).

Звичайно, є певні відмінності, але й спільні риси, які притаманні обом індустріям. Перш за все, сфера ІТ мені протягом довгого часу теж близька, адже на своїй попередній ролі більшість інвестицій була або в технологічні стартапи, або в ІТ компанії. Тому в контексті індустрії, не скажу, що це був різкий перехід і кардинальна зміна. Крім того, у нашій компанії є власні продукти, а не тільки сервіси, які ми надаємо. Це щодо спільних рис.

Щодо відмінностей, то справді, асоціація була більше як стартап, неприбуткова організація з невеликою командою (у постійному штаті було менше 5 людей), чого не можна сказати про ELEKS, звичайно. Це велика компанія з більшою кількістю процесів та департаментами.

Чесно кажучи, коли я приймала рішення про перехід, то мені якраз хотілось більше роботи в колективі, мати спільні цінності та спільну мету, до якої ми крокуємо всі разом та завдання, які допомагають дану ціль досягати. На мою думку, коли людина працює в одному напрямку досить довгий період часу, а потім переходить в інший, ці компліментарні навички дуже допомагають. Саме в моєму кар’єрному випадку, прикладом може бути розуміння того, що ти плануєш, пробудовуєш стратегію, але й не забуваєш, що потрібно бути гнучким (іноді – як стартап).

#nbsp;До речі, я зараз читаю книгу Адама Гранта “Think again”. У ній йдеться якраз про те, що ми можемо скласти собі стратегію, план розвитку та організації свого життя на 10+ років, але обов’язково потрібно пам’ятати про те, що потрібно зробити ревізію, переглянути все ще раз й інколи адаптуватися до умов, які змінюються. Це нормально и навить ті принципи, якими ми керувались півжиття можуть змінюватись із плином часу та життєвого досвіду. Уже завжди ми будемо жити в період турбулентності і ця навичка є дуже корисною при прийнятті якихось рішень чи або реалізації певних завдань.

Повертаючись до питання, не скажу, що це був жорсткий релокейт, насправді волонтерська діяльність з розвитку ІТ та венчурної індустрії продовжується. Минулого року я запустила навчання для венчурних інвесторів і наступного року запускатиму курс для MBA студентів в одній із провідних бізнес-шкіл України.

КІТС: У компанії ELEKS уже декілька офісів по всьому світу, нещодавно Ви відкрили новий офіс у Швейцарії. Чому?

Ольга: Ми активно зростаємо як міжнародна компанія з українським корінням. Компанія має багато клієнтів за кордоном, тому важливою бізнес-потребою є відкриття офісів в інших країнах, у яких ми присутні або плануємо розвивати бізнес.

Дійсно, нещодавно ELEKS відкрив офіс в Цюріху, адже прагнемо ще більше бути ближчими та видимими на цьому ринку. Також у нас є офіси в США, Естонії, Німеччині, Великій Британії, Польщі, в ОАЕ. Ми прагнемо продовжувати створювати спільноту талановитих професіоналів своєї справи.

КІТС: Як Ви можете охарактеризувати ринок ІТ-спеціалістів в Україні? Багато відкритих вакансій зустрічаються і від ELEKS, які зараз є актуальні тенденції?



Ольга: Наразі ринок дуже гарячий, йде постійна конкуренція за хороших фахівців і думаю, що всі компанії з цим погодяться. У нас дійсно є багато відкритих вакансій, майже кожного тижня компанія зустрічає нових колег.#nbsp;

Окрім того, мені здається, що є ще великий потенціал в невеликих містах. Я народилась у Сумах і розумію, що там є певна кількість ІТ-компаній, але вони поки менш масштабні, ніж ТОП-гравці України. Однозначно залучення спеціалістів з різних куточків країни сприяло б розвитку спільноти та ІТ-індустрії саме в таких регіонах. Це – досвід, який отримує людина, ним ділиться, створює щось, не кажучи вже про розвиток економіки.

КІТС: Ваша компанія поєднує в собі створення продукту для клієнта та для власних потреб? Чи є зараз необхідність переходити в формат продуктових бізнес-моделей?

Ольга: Дійсно, в компанії є, наприклад, Doctor ELEKS – програмне забезпечення для автоматизації підключення медичних закладів до Електронної системи охорони здоров’я eHealth. Займаємося також комплексними технологічними продуктами, які поєднують в собі і soft, і hard (тобто і програмне, і апаратне забезпечення). І як ми знаємо – hardware is hard (прим. ред. – посміхається), проте це крутий виклик і надзвичайно цікаво.

Однозначно, створення власних продуктів є цікавою нішою, тому що, насамперед, ІТ-спеціалісти схильні до інновацій та покращень продукту.#nbsp; З точки зору бізнесу це також може бути перспективним напрямком.

У цілому, компаніям важливо спостерігати, вивчати як створювати внутрішні корпоративні стартапи та як будувати з них бізнеси, а не тільки як захоплення. Недостатньо просто розробити технологію та очікувати, що хтось виявить зацікавленсть та її придбає. Однак дана особливість відноситься до будь-яких стартапів і це є типовою проблемою для вітчизняних інноваційних підприємців.

КІТС: Чи є наразі випадки, коли компанії переходили з сервісних в продуктові на ринку?

Ольга: Не можу сказати про весь ринок. Все частіше можна побачити кейси, коли компанія є сервісною, проте починає розробляти власні продукти. Може виокремлюватись окрема команда, сфокусована на цьому. Інколи корпорації (і не тільки в ІТ-секторі) навпаки мають на меті запускати (пілотувати) зовнішні інноваційні ідеї на своїх потужностях. Для цього проводять хакатони, запускають корпоративні акселераційні програми або, як найвищий рівень інтеграції, створюють корпоративні венчурні фонди (CVC).

Повертаючись до запитання, інколи буває і навпаки: компанія створює свій продукт, але оскільки буває важко “зафандрейзити” (залучити) капітал, то відкриває сервісний напрямок з залученням своєї сильної експертизи. Очевидно, що під час пандемії такі випадки на ринку стартапів мали місце.

КІТС: Яку цінність Ви бачите у Київському ІТ Кластері?

Ольга: Оскільки маю певний досвід керування спільнотою, дуже вірю, що в синергії породжується ще більше корисних речей для кожного гравця чи індустрії. І, так як я вірю в силу спільнот, які готові разом долати будь-які перешкоди та ділитись власним досвідом, важливо, що існує такий ІТ-cluster.

КІТС: Які Ваші плани в ELEKS на наступний рік та на триваліші терміни?

Ольга: Зростати далі. Хочеться, щоб ми збільшили спільноту як кількісно, так і покращували її якісно. Щоб люди могли розвиватись всередині компанії, підвищувати свою експертизу. У нас є Центри компетенцій, які дозволяють отримати нові навички або перейти з одного напряму в інший, також знайти ментора всередині компанії.

Крім того, ми маємо потужний корпоративний університет, у якому можна розвиватись у професійному плані, так і відшліфовувати так звані “м’які навички”. Наприклад, у випадку, якщо людина має бажання стати менеджером, бачить подальший кар’єрний розвиток саме в даному напрямку, постають важливими не тільки професійні знання, а й софт скіли. Важливо комунікувати як керівник, надавати фідбек своїй команді, колегам, вміти спілкуватися також з клієнтами та бути гнучким (в тому числі ментально) в критичних ситуаціях.

У цілому, саме навчання та професійних і персональний розвиток зближують нас всіх ще більше і дозволяють зростати як індивідуально,#nbsp; так і на рівні спільноти.

Як бізнес, ми плануємо посилювати далі міжнародну присутність. Зокрема, відкривати офіси в інших країнах і робота над цим уже ведеться. Крім того, ELEKS розвиває програму релокейту наших спеціалістів у ті країни, де в нас є офіси та клієнти.

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Scroll to Top